Als je iets koopt bij een webwinkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende markt en online winkels zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds meer wordt onder online winkels blijven online winkels constant met nieuwe innovaties komen. Door constant te blijven innoveren creëert een webshop een voordeel ten opzichte de competitie. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze webshop en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die online winkel jou iets extra’s te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de nieuwste e-commerce ontwikkelingen van dit jaar.

Vandaag besteld is morgen in huis

Een stijgende trend is het steeds vlugger bezorgen van producten. Als je eerst iets bestelde bij een online winkel kon je er op rekenen dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webwinkels halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde product bij jouw thuis te bezorgen. Veel online winkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die overzichten geven van online winkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webwinkels die de volgende dag in huis leveren. 

Achteraf betalen bij steeds meer webwinkels 

Ook is achteraf betalen een nieuwe trend geworden. Steeds meer mensen zijn op zoek naar online winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit later betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze online winkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de consument makkelijk deze webwinkels vinden. Achteraf betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalmethodes er voor kiezen om je schulden in delen af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

Steeds duurzamer

Ook is er een geheel nieuwe eis bij gekomen bij webshops die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds duurzamer pakketten afleveren. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale levering en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakket, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webwinkels onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te krijgen door iets goeds te doen voor de wereld. 

Maak jouw eigen website met JouwWeb